יום שלישי, 22 באוקטובר 2013

החוג לתולדות המוזיקה

החוג לתולדות המוזיקה הוא אחד הדברים שיש בעיר. כל שבוע יש שם הרצאה אחרת - מתולדות טום ווייטס ועד הצד האפל של דני סנדרסון. המשותף לכולן - הן מרתקות.

החוג לתולדות המוזיקה פעיל כבר עשר שנים. ישיב כהן וגיל אהרונסון הקימו אותו והעבירו אותו כמה אכסניות במהלך עשר השנים האלה  -שבע עונות של פעילות, לפי איזו שהיא ספירה. כיום הוא פעיל בפסאז' באלנבי 94, בערבי שלישי. העלות צנועה -20 ש"ח, ויש בר עם משקאות משובחים ואוכל מעורר תיאבון למעוניינים ("לחטוף משהו, אה?" שאלה מישהי למראה כריך הקורנדביף המושקע, הריחני ועתיר השכבות שהכינו לבן לוויתה).

היו להם הרצאות על מוזיקה ישראלית ובינלאומית, על אושיות מטום וויטס ועד דייויד בואי (היה עליו ספיישל ממש לא מזמן), על להקות ואמנים נידחים יותר או פחות, על פסטיבלים ועל תולדות הוידאו קליפ (מי שזוכר את הפוסט שלי על ההרצאה באייקון - זה היה בדיוק ככה). המרצים מתחלפים אבל ההרצאות תמיד ארוכות ומלאות עניין.

מרצה פופולרי כרגע הוא סגול59. הראפר. בחור מרתק, עם השכלה מוזיקלית רחבה והבנה מעמיקה, שיכול לקחת את דני סנדרסון ובמשך שעתיים לחפור החוצה את כל ההשפעות המוזיקליות, הספרותיות והאפלות שלו. אגב, בלי מילה אחת על החיים האישיים שלו. רק מוזיקה, וליתר דיוק - המלים שכתב.

ההרצאה נקראה "הצד האפל של דני סנדרסון" ועברה על השירים המפורסמים ביותר שלו - פארסות קלילות ומשעשעות על מוות, היעלמות, נשים לא מושגות ומלנכוליה. כי אצל היהודים, ביחוד אלה שנסעו עם ההורים לשליחות בני ויורק כשהיו בתיכון, צחוק זה העניין הכי רציני שיש.

בשבוע הבא, תהיה שם הרצאה של גל חרמוני על WIRE, להקת פאנק אנגלית משנת השבעים. יותר פרטים אפשר למצוא כאן.

לקינוח, המרצה מפגין שליטה בשפה העברית והשפעות מוזיקליות מגוונות:





ההרצאה בשבע הבא:
https://www.facebook.com/events/678573085501225/

אתר החוג לתולדות המוזיקה:
http://hachug.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה